ERASMUS+ PERSONEL HAREKETLİLİĞİ
DERS VERME HAREKETLİLİĞİ
Genel Bilgiler
Personel Hareketliliği: Yükseköğretim kurumlarının akademik personelinin veya işletmelerde görevli bir personelin yurtdışındaki bir yükseköğretim kurumunda ders vermesine veya yükseköğretim kurumlarının akademik ve idari tüm personelinin yurtdışında bir kuruluşta mesleki gelişimlerine yönelik bir kursa/eğitime katılmaları (konferanslar hariç) ya da işbaşı eğitimi/izleme yapmaları.
Ders vermeye/Eğitim almaya yönelik personel hareketliliğinde; seyahat süreleri hariç 2 günden 2 aya kadar olabilir. Her durumda, ders vermeye yönelik bir faaliyet haftalık ya da daha kısa süreli kalışlarda en az 8 saatlik bir ders verme faaliyeti içermelidir.
Katılımcı Kuruluşların Görevleri Nelerdir?
Hareketlilik projesinde yer alan katılımcı kuruluşlar şu rol ve görevleri üstlenirler:
Gönderen Kuruluş: Öğrenci ve personelin seçimi ve yurt dışına gönderilmesinden sorumludur. Bu görev hibe ödemeleri, hareketlilik dönemine hazırlık, izleme ve tanımayı da içermektedir.
Ev sahibi Kuruluş : Yurt dışından gelen öğrenci/personeli kabul etmek, onlara eğitim/staj veya faaliyet programı önermekle yükümlüdür.
Ders Verme Hareketliliğine Katılabilme Şartları
ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda en az yarı zamanlı öğretim elemanı olunması,
1. Üniversiteler arası anlaşmanın olması,
2. Hem gönderen hem de misafir olunan yükseköğretim kurumu tarafından kabul edilen bir öğretim programının olması
Hareketlilik Öncesi Yapılması Gerekenler
1- Davet Mektubu (Karşı Üniversitenin ilgili biriminin göndermiş olduğu, kurumun antetli kağıdı üzerine yazılmış, imzalı ve kaşeli belge (elektronik formatta da olabilir). Davet mektubunda kalınacak süre ve verilecek toplam ders saati belirtilmelidir. 1 haftadan az süren hareketliliklerde en az 8 saat ders verilmelidir.)
2- Hareketlilik Sözleşmesi - Mobility Agreement for Teaching (Web sitemizde yer alan Personel Formları sekmesinden edinilecek olan, gönderen üniversite, davet eden üniversite ve katılımcı arasında imzalanması gereken ve gerçekleşecek hareketlilik detaylarının yer aldığı sözleşme belgesi)
3- Geçici Görevlendirme Belgesi (Öğretim Üyesinin bağlı olduğu birime Websitemizde Personel Formları sekmesinden edinilecek olan geçici görevlendirme formu örneğini düzenleyerek teslim etmesi, ve görevlendirmenin rektörlük oluru için onaya sunulması gerekmektedir)
4- Banka Cüzdan fotokopisi veya e-cüzdan (Vakıfbank Menemen şubesinde kendi adına vadesiz Euro hesabı açılması ve banka cüzdan fotokopisi veya e-cüzdan)
5- Hibe Sözleşmesi (Ofis tarafından hazırlanacak sözleşme’nin hareketliliğe gitmeden önce tarafınızdan imzalanması gerekmektedir. Sözleşme Banka Hesabı açıldıktan sonra ve Rektörlükten geçici görevlendirme oluru çıktıktan sonra yapılmalıdır.)
Hareketlilik Sonrası Ofise Teslim Edilmesi Gereken Belgeler;
1- Katılım Sertifikası (Ders Verme faaliyetinin tamamlandığına dair gidilen Üniversite’den mümkünse ıslak imzalı-mühürlü alınacak belge)
2- E-devletten alınacak Yurda Giriş Çıkış Belgesi
EĞİTİM ALMA HAREKETLİLİĞİ
Genel Bilgiler
Personel Hareketliliği: Yükseköğretim kurumlarının akademik personelinin veya işletmelerde görevli bir personelin yurtdışındaki bir yükseköğretim kurumunda ders vermesine veya yükseköğretim kurumlarının akademik ve idari tüm personelinin yurtdışında bir kuruluşta mesleki gelişimlerine yönelik bir kursa/eğitime katılmaları (konferanslar hariç) ya da işbaşı eğitimi/izleme yapmaları.
Ders vermeye/Eğitim almaya yönelik personel hareketliliğinde; seyahat süreleri hariç 2 günden 2 aya kadar olabilir. Her durumda, eğitim almaya yönelik bir faaliyet haftalık ya da daha kısa süreli kalışlarda en az 2 günlük bir eğitim alma faaliyeti içermelidir.
Katılımcı Kuruluşların Görevleri Nelerdir?
Hareketlilik projesinde yer alan katılımcı kuruluşlar şu rol ve görevleri üstlenirler:
Gönderen Kuruluş: Öğrenci ve personelin seçimi ve yurt dışına gönderilmesinden sorumludur. Bu görev hibe ödemeleri, hareketlilik dönemine hazırlık, izleme ve tanımayı da içermektedir.
Ev sahibi Kuruluş : Yurt dışından gelen öğrenci/personeli kabul etmek, onlara eğitim/staj veya faaliyet programı önermekle yükümlüdür.
Personel eğitim alma hareketliliği Türkiye’de ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda istihdam edilmiş herhangi bir personelin, program ülkelerinden birinde eğitim almasına imkân sağlayan faaliyet alanıdır. Bu faaliyet kapsamında kişinin mevcut işi ile ilgili konularda sahip olduğu becerileri geliştirmek üzere çeşitli eğitimler (işbaşı eğitimleri, gözlem süreçleri gibi) alması mümkündür. Konferans katılımları ise faaliyet kapsamında desteklenememektedir.
Personel eğitim alma hareketliliği kapsamında, ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda istihdam edilmiş personelin, eğitim almak üzere ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumuna ya da bir işletmeye gidebilmesi de mümkündür. Eğitim almak üzere gidilecek işletme yurtdışında bir eğitim merkezi, araştırma merkezi, yükseköğretim kurumu (ECHE sahibi olması zorunlu değildir) ya da işletme tanımına uyan diğer bir kuruluş olabilir. Eğitim alma hareketliliğinde gönderen üniversite ve karşı kurum arasında ikili anlaşma bulunması şartı aranmaz. Bu çerçevede, uygun bir işletmeden kastedilen büyüklükleri, yasal statüleri ve faaliyet gösterdikleri ekonomik sektör ne olursa olsun, özel veya kamuya ait her tür kurum/kuruluş ile sosyal ekonomi dahil her tür ekonomik faaliyette bulunan girişimdir. Personel eğitim alma faaliyeti tam zamanlı bir faaliyettir ve tam gün eğitim alınan süreler için hibe ödemesi yapılır.
Eğitim Alma Öncesi Yapılması Gerekenler
1- Davet Mektubu (Karşı Üniversitenin ilgili biriminin göndermiş olduğu, kurumun antetli kağıdı üzerine yazılmış, imzalı ve kaşeli belge (elektronik formatta da olabilir). Davet mektubunda kalınacak süre belirtilmelidir.)
2- Hareketlilik Sözleşmesi - Mobility Agreement for Training (Web sitemizde yer alan Personel Formları sekmesinden edinilecek olan, gönderen üniversite, davet eden üniversite ve katılımcı arasında imzalanması gereken ve gerçekleşecek hareketlilik detaylarının yer aldığı sözleşme belgesi)
3- Geçici Görevlendirme Belgesi (Öğretim Üyesinin bağlı olduğu birime Websitemizde Personel Formları sekmesinden edinilecek olan geçici görevlendirme formu örneğini düzenleyerek teslim etmesi, ve görevlendirmenin rektörlük oluru için onaya sunulması gerekmektedir)
4- Banka Cüzdan fotokopisi veya e-cüzdan (Vakıfbank Menemen şubesinde kendi adına vadesiz Euro hesabı açılması ve banka cüzdan fotokopisi veya e-cüzdan)
5- Hibe Sözleşmesi (Ofis tarafından hazırlanacak sözleşme’nin hareketliliğe gitmeden önce tarafınızdan imzalanması gerekmektedir. Sözleşme Banka Hesabı açıldıktan sonra ve Rektörlükten geçici görevlendirme oluru çıktıktan sonra yapılmalıdır.)
Eğitim Alma Sonrası Ofise Teslim Edilmesi Gereken Belgeler
1- Katılım Sertifikası (Ders Verme faaliyetinin tamamlandığına dair gidilen Üniversite’den mümkünse ıslak imzalı-mühürlü alınacak belge)
2- E-devletten alınacak Yurda Giriş Çıkış Belgesi